دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
12 آبان 1397 - 13:25

شکوه اربعین و شکست پروژه شیعه هراسی

آمریکا، اروپا و بسیاری از کشور‌های همپیمان آن‌ها در منطقه غرب آسیا طی ۴۰ سال اخیر با صد‌ها رسانه و چند صد میلیارد دلار در طول سال‌ها هزینه کرده‌اند تا چهره‌ای خشن و غیرانسانی از تفکر شیعی به افکار عمومی دنیا معرفی کنن
نویسنده :
علی رضایی
کد خبر : 1681
پایگاه رهنما :

آمریکا، اروپا و بسیاری از کشور‌های همپیمان آن‌ها در منطقه غرب آسیا طی ۴۰ سال اخیر با صد‌ها رسانه و چند صد میلیارد دلار در طول سال‌ها هزینه کرده‌اند تا چهره‌ای خشن و غیرانسانی از تفکر شیعی به افکار عمومی دنیا معرفی کنند و تفکر انقلابی گری را در قالب راهبرد‌های «شیعه هراسی»، «اسلام هراسی» و «ایران هراسی» به عنوان یک خطر جدی برای جامعه بشریت جانمایی کند. پیاده روی ۲۰ میلیونی اربعین نشان داده تصویری که غرب علیه تفکر اصیل اسلام و انقلاب اسلامی ایران نشان داده، نادرست و مغایر با واقعیت می‌باشد و به همین دلیل است که رسانه‌های غرب جز در قالب ابزار‌های عملیات روانی مانند «تحریف»، «سانسورسازی» و «برجسته سازی» این قیام خودجوش و مردمی را به تصویر نمی‌کشانند.
 
شکوه اربعین و شکست پروژه شیعه هراسی
دلایل مختلفی را می‌توان برای سانسور قیام خودجوش مردم مسلمان و غیرمسلمان در پیاده روی اربعین توسط رسانه‌های غربی جستجو کرد، اما در کنار اهدافی مانند «جلوگیری از جلوه باشکوه عظمت و قدرت اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی» باید توجه داشت، کنش و واکنش‌های روی داده در متن و حواشی پیاده روی اربعین چهره حقیقی تفکر شیعی و اسلام ناب محمدی را نمایانگر می‌کند و همین یک دلیل کافی است تا صد‌ها رسانه منطقه‌ای و بین المللی انعکاس بی نظیرترین اجتماع انسانی مردم جهان را مورد سانسور قرار دهند. در پیاده روی حیرت انگیز اربعین اوج اخلاق و انسانیت در وجوه مختلف قابل مشاهده است؛ چرا که در طی مدت پیاده روی اربعین به صورت عینی می‌توان مدینه فاضله‌ای که با ظهور منجی عالم بشریت حضرت صاحبت الزمان (عج) وعده داده می‌شود را لمس کرد؛ در طی این مدت نمی‌توان گرسنه‌ای را در مسیر پیاده روی شهر‌های مختلف به کربلا مشاهده کرد، چون طی تنها یک روز بیش از ۵۰ میلیون غذا و در مجموع ۷۰۰ میلیون غذا بین زائران اباعبدالله (ع) توزیع می‌شود.
 
در تمام شهر کربلا و شهر‌های اطراف آن نمی‌توان به اصطلاح فرد بی پناهی را پیدا کرد چرا که موکب داران و دیگران منزل و مکان آسایش را در اختیار آن‌ها قرار داده اند و اینگونه است که می‌توان اوج بذل، بخشش، سخاوت و ایثارگری را در جامعه آرمانی شکل گرفته پیرامون راهپیمایی اربعین مشاهده کرد که الگوی جدیدی برای اداره جهانی است که امام زمان (عج) مدیریت آن را برعهده خواهد گرفت. البته نباید فراموش کرد پیاده روی مردمی، غیر دولتی و خودجوش اربعین حسینی حاکمیت‌های سیاسی و رسانه‌هایی که با اسلام و انقلاب اسلامی مخالف هستند را دچار سردرگمی کرده و باترقی چشمگیر شکوه و عظمت هرساله راهپیمایی زائران حرم سیدالشهداء (ع) این سردرگمی افزایش محسوسی داشته است؛ به طوری که رسانه‌های فارسی زبان وابسته به ملکه انگلیس در کنار سایر رسانه‌های ضدانقلاب طی روز‌های اخیر در یک بلاتکلیفی مشهود برای چگونگی پرداختن به بزرگترین قیام تاریخ بشریت مواجهه اند؛ از یکسو پرداختن به قیام چندمیلیونی اربعین حسینی را با سیاست‌های حاکم بر دولت انگلیس (غرب) و خط مش خود در تناقض آشکار می‌دانند و از سوی دیگر تحت فشار مخاطبان خود برای سانسور این واقعه عظیم بشری قرار گرفته اند. علاوه بر این چشم پوشی از این رخداد تحسین برانگیز، سطح حرفه‌ای‌گری و عیار رسانه‌ای این دسته از رسانه‌ها را دچار تنزل کرده است.
 
شکوه اربعین و شکست پروژه شیعه هراسی
همین مسئله باعث شده آن‌ها تصاویر مخدوش و گزینش شده‌ای از واقعه عظیم کربلا را پیش روی مخاطب قرار داده و در برنامه‌های گفتگو محور و یا مستند‌های جهت‌دار، اصل حضور میلیونی مردم در عراق و هزینه‌های ناشی از این واقعه را با ابهامات جدی روبرو کنند. پیاده روی اربعین که انعکاس رفتار و اقداماتی که اوج انسانیت، مروت و اخلاق را در عالی‌ترین شکل نمایش می‌دهد پروژه‌های مهمی مانند «شیعه هراسی»، «اسلام هراسی» و «ایران هراسی» را با شکست روبرو می‌کند و چهره رئوف و انسان دوستانه‌ای از مسلمانان (اعم از شیعه و سنی) به تصویر می‌کشد. غرب‌سالهاست که تمایل دارد چهره‌ای مخدوش و غیرواقعی از اسلام پیش روی افکارعمومی دنیا قرار دهد و یکی از راه‌های چیرگی به مسلمانان و مغلوب کردن انقلاب اسلامی ایران را پیروی از این دستورالعمل قرار داده است.
 
چرا که انقلاب اسلامی ایران توانسته با مدل حکومت داری خود در غرب آسیا بسیاری از منافع غرب را به بن بست بکشاند و تلاش برای چنددستگی بین مسلمانان را به عنوان یکی از ابزار‌های غرب برای تامین منافع متبوع خود، از دسترس آن‌ها خارج کند. اگر غربی‌ها اربعین را طی ۱۵ سال گذشته سانسور می‌کنند چرا که همانطور که اشاره شد اربعین قدرت «بیدارسازی ملت ها» در جهت اثبات پوشالی بودن «هراس از ایران، اسلام و تفکر شیعه» را داراست و بسیاری از اهداف و ایده‌های تئوریسین‌های غربی را در جهت «وابسته نگه داشتن منطقه غرب آسیا به خود» دچار بن بست مطلق می‌کند و چنین نتیجه‌ای را می‌توان از گفته‌های پروفسور الکساندر دوگین نظریه پرداز و استراتژیست برجسته روس درباره پیاده روی اربعین درک کرد؛ وی می‌گوید: «فکر می‌کنم این اتفاقی که اینجا (پیاده روی اربعین) در جریان است، نه تنها در میان ملت‌های ایران و عراق و دیگر کشور‌ها بلکه در تمام جهان اسلام تاثیر گذار است. این سرنوشت تازه‌ای برای خاورمیانه و شاید کل دنیا در آخرالزمان رقم خواهد زد.» آمریکا، اروپا و مرتجعان منطقه از سرنوشتی که اربعین حسینی برای آن‌ها در آینده‌ای نزدیک رقم خواهد زد هراس دارند و این هراس را می‌توان در نوع پوشش اخبار مربوط به اربعین بوضوح مشاهده کرد.
 

ارسال نظرات